Skocz do zawartości

Zdjęcie

Divinity: Original Sin 2

Larian Studios PS4 XONE PC Switch

  • Zaloguj się by odpowiedzieć
174 odpowiedzi na ten temat

#31 xell Napisany 30 sierpnia 2018 - 16:36

xell

    Flawless Cowboy

  • Forumowicze
  • 21 336 Postów:

Może w Definitive Edition zmienili ilość/początkowe punkty rozdziałów, w podstawce koniec pierwszego rozdziału był przy opuszczeniu pierwszej wyspy.

Ogólnie nie zmieniaj poziomu trudności, 'classic' jest na styk, pierwsza wyspa nie ma jeszcze super trudnych walk*, później jest trudniej ale lepiej rozumiesz system walki i w każdej chwili można zmienić statystyki wszystkich postaci, żeby skorygować błędy przy rozwijaniu drużyny, więc wszystko się balansuje. Za to to uczucie, jak poo kilku próbach i przetestowaniu kilku strategii w końcu się wygrywa dwudziestominutową walkę jest boskie :banderas:

 

*

Spoiler


  • 0

#32 Schrodinger Napisany 30 sierpnia 2018 - 16:59

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 975 Postów:
A klasy postaci i skille mogę zmienić?
  • 0

#33 Schrodinger Napisany 30 sierpnia 2018 - 19:45

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 975 Postów:

Zacząłem jeszcze raz, widzę że ja grałem na klasycznym czy jakoś tak, a prócz niego był łatwy i teraz na konsole dołożyli jakiś tryb opowieści który jeszcze łatwiejszy jest. To sobie wybrałem ten stary łatwy i teraz czuć moją moc :)


  • 0

#34 xell Napisany 30 sierpnia 2018 - 21:15

xell

    Flawless Cowboy

  • Forumowicze
  • 21 336 Postów:
Zero szacunku.
  • 0

#35 Stan Napisany 30 sierpnia 2018 - 22:30

Stan

    No.1

  • Forumowicze
  • 27 207 Postów:

Kurła, może do końca roku skończę jedynkę i potem zagram w dwójkę. :( 


  • 0

#36 Woroq Napisany 31 sierpnia 2018 - 11:19

Woroq

    The Ukulele Man

  • Reformatorzy
  • 5 790 Postów:
A jak sterowanie padem?
  • 0

#37 Schrodinger Napisany 31 sierpnia 2018 - 11:23

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 975 Postów:

Daje radę, wszystko jest poukrywane w skrótach, jest sporo uproszczeń względem jedynki (albo o nich nie wiedzialem) które upraszczają grę aby nie bolał brak myszki. Np. wciskasz X dłużej to pojawia się taki skan nabliższych rzeczy i wyswietla sie lista ze skrzynkami i położonymi rzeczami obok ciebie. pomocne jak masz trafić w jakąś pierdołę małą.

 

@xell miałeś rację z tym rozdziałem, wczoraj odpaliłem od nowa i pojawił się napis o 2 rozdziale jak się obudziłem na wyspie, to są jedynie wpisy w dziennik a nie info o nowym rozdziale ;) 


  • 1

#38 Danteusz Napisany 31 sierpnia 2018 - 12:25

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 32 888 Postów:
Szrot, to kółko do podnoszenia przedmiotów było już w 1
  • 0

#39 bartezoo Napisany 31 sierpnia 2018 - 12:57

bartezoo

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 3 813 Postów:

Kurła, może do końca roku skończę jedynkę i potem zagram w dwójkę. :(


Ale one nie są powiązane
  • 0

#40 Schrodinger Napisany 31 sierpnia 2018 - 13:00

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 975 Postów:

Też miałem takie plany, ale w jedynce fabuła i postaci jakoś nie kliknęły, tutaj od samego początku są zajebiste dialogi i dobra ekipa. Dwójka dzieje się w tym samym świecie ale po 1k czy ileś tam latach więc nie ma żadnych powiązań, szkoda marnować czas na jedynkę już dziś imo, a szczególnie w formule "musze skonczyc jedynke zanim zabiore sie za dwojke"

 


  • 1

#41 Dixi Napisany 31 sierpnia 2018 - 17:28

Dixi

    Pixie, Dixie i Pan Jinks :)

  • Forumowicze
  • 4 196 Postów:
No jedynka to jednak mocno stała rozgrywką, pamiętam, że walka dawała radę do samego końca i nie nudziła. Jak znajdę chwilę to w przyszłym tygodniu skoczę gdzieś i kupię dwójkę, bo już się nahajpowałem na Divinity :olo:
  • 0

#42 Schrodinger Napisany 01 września 2018 - 00:43

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 975 Postów:

Po zmianie poziomu trudności ta gra nabrała rumieńców, mogę robić co chcę i rozwiązywać questy tak jak chce :good: jaki mesjasz 


  • 0

#43 Stan Napisany 01 września 2018 - 00:54

Stan

    No.1

  • Forumowicze
  • 27 207 Postów:

 

Kurła, może do końca roku skończę jedynkę i potem zagram w dwójkę. :(


Ale one nie są powiązane

 

Wiem, ale mam i już 10h przegrałem, chce skończyć, lubię kończyć gierki które zacząłem, chyba ze okazują sie totalnymi paździerzami, a jedynką OS nim nie jest. 


  • 0

#44 Schrodinger Napisany 02 września 2018 - 00:28

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 975 Postów:

O xell mam pytanie, zrobiłen ten quest na arenie i teraz pani kowal może mi zdjąć obroże, ale jakoś tak się zrobiło że mi rozłączyło ekipę i poszedłęm tylko swoją główną postacią i jej zdjeła, ale reszta ciągle ma te obroże i przy rozmowie z kowal nic się nie da zrobić :hmmm: jak ucieknę z fortu to będzie się dało zdjąć? 


  • 0

#45 xell Napisany 03 września 2018 - 12:55

xell

    Flawless Cowboy

  • Forumowicze
  • 21 336 Postów:

O xell mam pytanie, zrobiłen ten quest na arenie i teraz pani kowal może mi zdjąć obroże, ale jakoś tak się zrobiło że mi rozłączyło ekipę i poszedłęm tylko swoją główną postacią i jej zdjeła, ale reszta ciągle ma te obroże i przy rozmowie z kowal nic się nie da zrobić :hmmm: jak ucieknę z fortu to będzie się dało zdjąć? 

Ta, po ucieczce z portu traci się obroże.

 

Po zmianie poziomu trudności ta gra nabrała rumieńców, mogę robić co chcę i rozwiązywać questy tak jak chce :good: jaki mesjasz 

Pozbawiłeś się najlepszego aspektu gry. :sadcf:


  • 0

#46 Schrodinger Napisany 03 września 2018 - 13:04

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 975 Postów:

No niestety, 6-7h próbowałem, to nie dla mnie, latałem bez celu i ciułałem punkty zbroi i expa i jak wszystko wyczyściłem to odbijałem się od dwóch ścian którymi były ekipy wrogów, których za chuja nie mogłem sklepać bo mieli zdecydowanie lepsze statsy niż moje. Może źle rozłożyłem skille, może coś innego.  Teraz gra się przyjemnie, eksploracja > walka od zawsze dla mnie :P


Ten post był edytowany przez Schrodinger dnia: 03 września 2018 - 13:04

  • 0

#47 xell Napisany 03 września 2018 - 13:31

xell

    Flawless Cowboy

  • Forumowicze
  • 21 336 Postów:

Na pierwszej wyspie można sporo załatwić bez walki i w ten sposób nabić expa (a później cofnąć się, stoczyć walkę któej się uniknęło i zdobyć jeszcze więcej expa), później na 4-5lvl spora część wyspy jest już w zasięgu drużyny. Ogólnie gra jest też zaprojektowana pod tym kątem, że najpierw podejdziesz do wrogów, dostaniesz bęcki, ale dowiesz się co cię czeka, ładujesz sejwa, przygotowujesz się do tej bitwy w każdy możliwy sposób (buffy + zaklęcia terenowe) i ponownie podchodzisz do wrogów, tym razem z początkową przewagą i jakąś obraną strategią. Bez tego kombinowania jak koń pod górę DOS2 nie byłby taki dobry. :)


  • 0

#48 Schrodinger Napisany 18 września 2018 - 11:53

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 975 Postów:
Gram Ifan Ben Mezdem i jestem po skarbcu Braccusa i rozmowie z Rhalikiem :banderas: ale to dobre, w ogole dziwnie podobna postac do kogoś z ABŚ, caly swiat tez :olo:
  • 0

#49 Dixi Napisany 18 września 2018 - 12:32

Dixi

    Pixie, Dixie i Pan Jinks :)

  • Forumowicze
  • 4 196 Postów:

Ja jestem gdzieś po mniej więcej 8 godzinach i na razie jest bardzo dobrze, ale też bardzo wymagająco.

Na razie staram się wskoczyć chociaż na 4 poziom postaciami, żeby móc podjąć walkę z przeciwnikami, z którymi poległem jakiś czas temu. Gierka jest wspaniała. 8 godzin, a wrażenie jakbym dopiero startował.

Walka już w jedynce wyróżniała się na tle innych, ale tutaj widać, że delikatnie ewoluowała, dając więcej możliwości. Z drugiej strony komplikuje to nieco dobór drużyny. Do tej pory zawsze grałem 2 wojownikami + jeden czarodziej + inna osoba magiczna, bardziej nastawiona na pomoc drużynie leczenie i magię tego typu.

Tutaj każdy przeciwnik oprócz zdrowia posiada pancerz fizyczny i magiczny, który trzeba "zdjąć", żeby zacząć ją ranić. Więc jeśli atakując jednego gościa raz wojownikiem, a raz magiem zajmie nam to dłużej, niż gdybyśmy orali 2 postaciami atakami fizycznymi. Trzeba w takim razie dosyć mocno kombinować, czy robić ekipę nastawioną na magię, czy na obrażenia fizyczne. Ewentualnie zabierać się za innych przeciwników osobami o innych predyspozycjach. Na razie nie wiem czy to dobra opcja, ale w ekipie mam 2 wojowników, łuczniczkę i czarodzieja (przydaje się czasami do pomocy, gaszenia ognia, czarów obszarowych), ale nie wiem czy to oby optymalne dla mnie zestawienie. Mam te wątpliwości przy każdej walce, gdzie ginę jak amator :olo:

Dodatkowo pozycja na mapie ma znaczenie: postaci będące wyżej (górka na polanie, schody w pomieszczeniu) dostają premię do obrażeń i analogicznie te będące nisko otrzymają karę za położenie. Tak więc fajny system walki zyskał nowe możliwości, które sprawiają, że kombinowania jest jeszcze więcej.

Z rzeczy, do których nie mogę się przyzwyczaić to nie za bardzo podoba mi się dziennik. Non stop jakieś powiadomienia, że coś tam się zmieniło. Zerkam, a tam nic nie widać. Klikam więc na niego dla świętego spokoju, bo nie lubię jak mi coś tam wyświetla, że muszę gdzieś zerknąć. Może się przyzwyczaję, ale minęło kilka godzin i nic na to nie wskazuje.

Historia póki co jest fajna, a na domiar tego wydaje mi się, że znacznie poprawili dialogi. W prawie każdej rozmowie jest też możliwość wybrania jakiejś kąśliwej ciętej riposty, z celną, luźną i humorystyczną uwagą. Ma się wrażenie, że nie wszystko jest napisane od linijki.


  • 4

#50 Tynio Napisany 18 września 2018 - 13:19

Tynio

    Big Boss

  • Forumowicze
  • 4 416 Postów:
Genialnie to trzeba powoli kończyć Divinity 1 bo szkoda tych 60-70 godzin.
Już jedynka mi się spodobała bo każda walka to było wyzwanie i trzeba było czasami przemyśleć co się robi.
  • 0

#51 Dixi Napisany 18 września 2018 - 13:57

Dixi

    Pixie, Dixie i Pan Jinks :)

  • Forumowicze
  • 4 196 Postów:

W jedynce to pamiętam, że jak na początku gry dostałem od kogoś to po prostu szedłem inną drogą. Zawsze było gdzie wzmocnić i podciągnąć drużynę, żeby wrócić za jakiś czas i przejść dalej. Tutaj z kolei miałem sytuację, że wiedziałem o 3 miejscach, gdzie czekały mnie walki i wszędzie dostawałem do jednej bramki. Mała konsternacja i myśli typu "może komuś przynieść jabłek za 500xp? Nikt nie zgubił córki? Nie ma jakichś szczurów do zabicia w piwnicach karczmy? Przygarnę każdą ilość doświadczenia!" :olo:

 

ZavaBWi.gif


  • 3

#52 Schrodinger Napisany 18 września 2018 - 23:40

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 975 Postów:
No ja przez to się odbiłem z poziomem, porobiłem wszystko co się dało, próbowałem walczyć ale nie dało rady, za którymś tam razem uznałem że i tak źle pewne wybory przez niski poziom zrobiłem i zacząłem od nowa na 2 z 4 poziomów i teraz gra się spoko. Nie jest tak że wszyscy padają na hita bo jak się nie gra ostrożnie to można zdechnąć, ostatnią walkę pod koniec ucieczki z wyspy grałem z 3 razy i wskoczyło jak się poustawiałem i trochę pooszukiwałem z chowaniem się za ściankami ;)
 
No i jestem już na statku, licznik pokazuje 13:30h, wyśmienita historia, te ciągłe zapożyczenia z Archiwum Burzowego Światła jak dla mnie robią robotę i mi się to podoba, sama rozmowa z Rhalikiem to cud, miód i orzeszki, więcej takich momentów, aż mnie ciekawi jak inne postaci wybarne jako główne mają tutaj dialogi ustalone mmmmm. 
 
Według gry zaczynam właśnie rozdział trzeci, rozumiem że to ten najdłuższy będzie teraz z w miarę otwartym światem a potem ostatnio z zakończeniem?
 
Tak się robi dialogi w giereczkach kurła 
 
oxCPMzh.png

'spoile' z ABS

Spoiler

Ten post był edytowany przez Schrodinger dnia: 18 września 2018 - 23:43

  • 2

#53 Schrodinger Napisany 19 września 2018 - 10:41

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 975 Postów:
A to w sumie pytanie do Xella, zrekrutowałem wszystkich do ekipy, teraz są na statku i można ich wybrać (pewnie jakbym nie rekrutował to też by byli). Przez całą wyspę (Fort Joy) latałem z krasnoludem, czerwonym jaszczurem i Fanem, i coś tam im się porozwijały nieco questy, ale dwie babki olałem. Chce teraz nimi polatać, będzie jakiś znak, symbol że warto mieć kogoś innego w teamie? Czyje questy są najciekawsze?
  • 0

#54 xell Napisany 19 września 2018 - 15:29

xell

    Flawless Cowboy

  • Forumowicze
  • 21 336 Postów:
Jak jest wam za trudno, to zainwestujcie jedną postacią (lub nawet dwoma) w summoning i wymaksujcie tego skilla na maksa jak najwcześniej się da. Statystyki przywoływanego potwora są zależne tylko i wyłącznie od poziomu tego skilla i poziomu postaci - jak się ma summoning 10 to jest prawdziwa bonanza :banderas:

Druga rada to taka, żeby na początku gry wykradnąć się z fortu bez walki poprzez lochy i łódkę - wyłapie się za to trochę expa, a po jakimś czasie można się tam wrócić (na 4-5 poziomie jakoś) i wybić całą załogę fortu i jeszcze więcej expa wyłuskać.

Ogólnie gra ma mnóstwo drobnych tricków upraszczających rozgrywkę - z gwoździ się robi wytrychy, ale też gwoździe można połączyć z butami i wtedy postaci nie ślizgają się po lodzie - ważne w niektórych walkach, albo jak samemu się zamienia grunt w lód. Tego typu rzeczy jest mnóstwo, uważność grającego i eksperymentowanie są w DOS2 bardzo nagradzane.

Jeszcze ważna rzecz - okradajcie każdego kogo się da i zabierajcie przy tym ile się da.

No i jestem już na statku, licznik pokazuje 13:30h, wyśmienita historia, te ciągłe zapożyczenia z Archiwum Burzowego Światła jak dla mnie robią robotę i mi się to podoba

'spoile' z ABS

Spoiler

To są takie klisze w światach fantasy, że nie ma co mówić o zapożyczeniach od Sandersona, zwłaszcza że uniwersum Divinity jest o jakąś dekadę starsze. :hmmm:

A to w sumie pytanie do Xella, zrekrutowałem wszystkich do ekipy, teraz są na statku i można ich wybrać (pewnie jakbym nie rekrutował to też by byli). Przez całą wyspę (Fort Joy) latałem z krasnoludem, czerwonym jaszczurem i Fanem, i coś tam im się porozwijały nieco questy, ale dwie babki olałem. Chce teraz nimi polatać, będzie jakiś znak, symbol że warto mieć kogoś innego w teamie? Czyje questy są najciekawsze?

Ja grałem Lohse, w ekipie miałem Fane'a, Red Prince'a i Sebille. Cała czwórka miała ciekawe wątki, Sebille jest najmniej charyzmatyczna z tej grupy. Pozostałych możliwych członków ekipy nie znam.
  • 1

#55 Schrodinger Napisany 19 września 2018 - 15:34

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 975 Postów:
Pewnie tak, po prostu te nawiązania rzucają się w oczy, pewnie mi bardziej niż powinny.

Aaa jeszcze jedna sprawa, podobno można było po 2 rozdziale zmienić sobie klasy postaci, prawda to? W ogóle dziwne bo nie wiedziałem jak z tych rozmów zrobić np. kogoś kto by miał czary leczące albo właśnie przyzywającego.
  • 0

#56 Dixi Napisany 19 września 2018 - 15:38

Dixi

    Pixie, Dixie i Pan Jinks :)

  • Forumowicze
  • 4 196 Postów:

Mi gdzieś rzucił się w oczy gość od przyzywania, na pewno była taka opcja w dialogach, bo przez chwilę się nad nim zastanawiałem, ale nie pamiętam jak to szło po kolei. Leczącej osoby nie pamiętam  :hmmm:


Ten post był edytowany przez Dixi dnia: 19 września 2018 - 15:39

  • 0

#57 xell Napisany 19 września 2018 - 16:04

xell

    Flawless Cowboy

  • Forumowicze
  • 21 336 Postów:
Summoning może rozwijać jakakolwiek postać - nie ma wymagań. Leczyć może też dowolna postać z rozwiniętym skillem hydrosophist i po znalezieniu/ukradnięciu/kupieniu odpowiednich czarów.
  • 0

#58 Danteusz Napisany 19 września 2018 - 18:14

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 32 888 Postów:

Pewnie tak, po prostu te nawiązania rzucają się w oczy, pewnie mi bardziej niż powinny.

Aaa jeszcze jedna sprawa, podobno można było po 2 rozdziale zmienić sobie klasy postaci, prawda to? W ogóle dziwne bo nie wiedziałem jak z tych rozmów zrobić np. kogoś kto by miał czary leczące albo właśnie przyzywającego.

Nie ma klas w Divinity, każdego możesz rozwijać w dowolnym kierunku. Oczywiście nie zrobisz postaci dobrej we wszystkim, więc lepiej nie przesadzać z mieszaniem różnych typów skilli
  • 0

#59 Schrodinger Napisany 19 września 2018 - 18:28

Schrodinger

  • Moderatorzy
  • 65 975 Postów:
Taa ale chodziło mi bardziej o coś takiego jak przy tworzeniu swojej postaci, można były wybrać z góry przedefiniowane klasy z zakresem umiejętności i statsami
  • 0

#60 Danteusz Napisany 19 września 2018 - 18:43

Danteusz

    Alpha Male!

  • Administratorzy
  • 32 888 Postów:

Taa ale chodziło mi bardziej o coś takiego jak przy tworzeniu swojej postaci, można były wybrać z góry przedefiniowane klasy z zakresem umiejętności i statsami

To były tylko gotowe presety, jedynie tagi są indywidualne dla gotowych bohaterów.
  • 0



Inne z tagami: