533 odpowiedzi na ten temat
#61 Napisany 10 stycznia 2013 - 17:48
Nintendo robi demo, i to przed premierą?
#62 Napisany 10 stycznia 2013 - 18:24
Chyba zobaczyli jak popularna (nieoczekiwanie dla nich) gra się stała w Japonii, więc również w innych regionach zamierzają ją dobrze sprzedać, a nie potraktować jako zapchajdziura w line-upie (tak został potraktowany FE na Wii u nas). W związku z tym oczekuję: a) podobnego potraktowania Animal Crossing poza Japem (nie mają "zachodnich" hitów, to chcą przenieść sukces tych co mają), b) następnego FE jeszcze za życia 3DS (ew. Wii U), tym razem z większym budżetem (kto wie, może tym razem nawet na tekstury wystarczy).
#63 Napisany 10 stycznia 2013 - 18:33
c) wskrzeszenia Advance Wars w podobnym stylu
#64 Napisany 10 stycznia 2013 - 18:41
Kurcze to preview mnie mocno nakręciło. Tawot, ty masz japońca, nie? Jak oceniasz?
#65 Napisany 10 stycznia 2013 - 19:38
Na luzie najlepszy handheldowy Emblem i najobszerniejsza odsłona w całej serii.
Napiszę może najpierw, co mi się nie podobało.Przede wszystkim nowe modele postaci. Bardziej animu, mniej dostojnie. Nie ma żadnego bohatera, który dorównywałby takiej Titanii czy Haarowi. Dodatkowo wprowadzając postacie ze starszych odsłon zrobili taki misz-masz w designie, że się ciężko połapać. Marth na przykład ma trzy różne wersje, które wszystkie możesz jednocześnie wysłać na pole bitwy, OLO.
Druga rzecz, która pewnie wielu fanów zawiedzie to mało epickości. Podróże w czasie, jakieś powikłania rodzinne jak w telenoweli, możliwość robienia dzieci z nieletnim smokiem. Nie wiem jak dialogi, czytałem tylko ogólny zarys fabuły i opisy bohaterów, ale po samych cutscenkach odniosłem wrażenie, że ta odsłona jest niesamowicie "cheesy". Do historii jednoczenia sił przez Ike'a w celu pokonania Ashnarda i poczynań różnych państw prowadzących wojny między sobą Awakening nie ma startu.
Gra nadrabia za to gameplayem - nowe skille, klasy postaci, spory nacisk na support i świetnie zaprojektowane plansze, ja szczególnie fapuję nad niektórymi planszami z DLC. Fanservice pierwsza klasa, tyle dodatków wypchali. Darmowo co tydzień przez SpotPass będą dostępne postacie ze starszych odsłon do walki na mapie i rekrutacji oraz side-questy. Płatnych będą dwie serie, które prawdopodobnie do końca roku powychodzą. Czy to mapki dla otaku-zboczuchów na plaży czy dla emblemowców-hardkorowców w zamku, gdzie twoje postacie na dzień dobry zostaną zjechane do 1HP wybór - każdy coś dla siebie znajdzie. Swoje sobie za to liczą, bo 300-400 jenów (3-4€), ale jakościowo tak właśnie powinna wyglądać dodatkowa zawartość.
inb4 Greg - Kupicie za to 3-4 gierki na iPada i nigdy do 3DSa nie wrócicie
Napiszę może najpierw, co mi się nie podobało.Przede wszystkim nowe modele postaci. Bardziej animu, mniej dostojnie. Nie ma żadnego bohatera, który dorównywałby takiej Titanii czy Haarowi. Dodatkowo wprowadzając postacie ze starszych odsłon zrobili taki misz-masz w designie, że się ciężko połapać. Marth na przykład ma trzy różne wersje, które wszystkie możesz jednocześnie wysłać na pole bitwy, OLO.
Druga rzecz, która pewnie wielu fanów zawiedzie to mało epickości. Podróże w czasie, jakieś powikłania rodzinne jak w telenoweli, możliwość robienia dzieci z nieletnim smokiem. Nie wiem jak dialogi, czytałem tylko ogólny zarys fabuły i opisy bohaterów, ale po samych cutscenkach odniosłem wrażenie, że ta odsłona jest niesamowicie "cheesy". Do historii jednoczenia sił przez Ike'a w celu pokonania Ashnarda i poczynań różnych państw prowadzących wojny między sobą Awakening nie ma startu.
Gra nadrabia za to gameplayem - nowe skille, klasy postaci, spory nacisk na support i świetnie zaprojektowane plansze, ja szczególnie fapuję nad niektórymi planszami z DLC. Fanservice pierwsza klasa, tyle dodatków wypchali. Darmowo co tydzień przez SpotPass będą dostępne postacie ze starszych odsłon do walki na mapie i rekrutacji oraz side-questy. Płatnych będą dwie serie, które prawdopodobnie do końca roku powychodzą. Czy to mapki dla otaku-zboczuchów na plaży czy dla emblemowców-hardkorowców w zamku, gdzie twoje postacie na dzień dobry zostaną zjechane do 1HP wybór - każdy coś dla siebie znajdzie. Swoje sobie za to liczą, bo 300-400 jenów (3-4€), ale jakościowo tak właśnie powinna wyglądać dodatkowa zawartość.
inb4 Greg - Kupicie za to 3-4 gierki na iPada i nigdy do 3DSa nie wrócicie
Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 10 stycznia 2013 - 19:39
#66 Napisany 10 stycznia 2013 - 19:43
Czyli jest bardzo dobrze. Martwi to co piszesz o historii. Tego się obawiałem grająć w FE na GCN i Wii, tamta fabuła będzie niezrównana w serii. Do dziś miło je wspominam i kto wie, czy nie odświeżę przy okazji nowej odsłony na 3DS.
A jak jest z kalsami postaci? Jedna zmiana, czy jak na Wii, po 2?
A jak jest z kalsami postaci? Jedna zmiana, czy jak na Wii, po 2?
#67 Napisany 10 stycznia 2013 - 20:11
A jak jest z kalsami postaci? Jedna zmiana, czy jak na Wii, po 2?
Tak jak w Sacred Stones, czyli jeden up z możliwością wyboru z dwóch klas. Na przykład z wyvern knighta przesiadasz się na smoka albo gryfa (!). Pojawiły się również klasy specjalne jak ninja, które levelują do 30 poziomu i zdobywa się je przechodząc mapki z DLC, spełniając określone warunku (typu rozklepanie bossa poniżej 10 tur).
Generalnie przez otwartą mapę świata i możliwość zakupu itemów potrzebnych do upgradu/zmiany profesji podejście do klas się trochę różni w Awakening. Można, a nawet trzeba swobodnie żonglować różnymi klasami. Ma to związek z wprowadzeniem zestawu skilli dla bohaterów. Możesz przyporządkować pięć umiejętności każdej z postaci. Umiejętności te różnią się w zależności od profesji i standardowi fabularni bohaterowie po osiągnięciu 20 levelu po upgradzie mają skilli zaledwie 3, więc nie ominie cię przynajmniej jedna dodatkowa zamiana klasy, jeżeli chcesz wykorzystać cały skill-set. Świetna addycja, bo sprawia że chce ci się walczyć z tymi wszystkimi kmiotkami pojawiającymi się na mapce i grindować ile wlezie.
#68 Napisany 10 stycznia 2013 - 22:23
w US będzie bundle z limitowanym 3DSem. Ciekawe czy w Europie też? Mam nadzieję, że nie bo jestem na tyle głupi, że mógłbym kupić czwartego 3DSa z tego powodu
Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 10 stycznia 2013 - 22:24
#69 Napisany 10 stycznia 2013 - 22:32
Potwierdza to moje słowa, że tym razem N zdecydowało się uczynić z tego tytuły produkt mainstreamowy (choć wciąż core'owy) i wyciągnąć serię z niszy.
Masz 3 3DSy jednocześnie?
Masz 3 3DSy jednocześnie?
#70 Napisany 10 stycznia 2013 - 22:43
Masz 3 3DSy jednocześnie?
Tak, NTSC-J flare red kupiony z Fire Emblem, nieco popsutego cosmo black PAL z day 1, którego nie chciało mi się odsprzedać i srebrnego XL'a PAL na którego się przesiadłem.
Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 10 stycznia 2013 - 22:44
#71 Napisany 15 stycznia 2013 - 12:11
Awakening będzie cyfrowo zajmowało 8,579 bloków
To ponad 1GB!
http://gonintendo.co...story&id=194259
To ponad 1GB!
http://gonintendo.co...story&id=194259
#72 Napisany 15 stycznia 2013 - 12:35
No po coś 3DS obsługuje te większe kartridże, niech korzystają.
Może dlatego nie ma RE: R na eShopie jeszcze, za dużo zajmuje, pewnie mniejszość posiadaczy wymienia karty sd na większe.
Może dlatego nie ma RE: R na eShopie jeszcze, za dużo zajmuje, pewnie mniejszość posiadaczy wymienia karty sd na większe.
#73 Napisany 15 stycznia 2013 - 12:42
Czy różne części FE są jakoś istotnie powiązane fabularnie?
#74 Napisany 15 stycznia 2013 - 12:50
Nie wypowiem się o wszystkich, ale Path of Radiance (GCN) i Radiant Dawn (Wii; albo na odwrót) tak, jedna jest kontynuacją drugiej (choć po iluś tam latach). Awakening ma zaś postacie z różnych poprzednich części, jako bonusy lub DLC, ale nie jest to bodaj istotne fabularnie.
#75 Napisany 15 stycznia 2013 - 13:38
Gry z NESa i SNESa rozgrywają się w tym samym świecie na trzech różnych kontynentach. Monsho no Nazo to sequel do Shadow Dragon.
Pierwsze dwie części na GBA (ta z Royem i pierwsza wydana poza Japonią) łączy również miejsce akcji.
Pierwsze dwie części na GBA (ta z Royem i pierwsza wydana poza Japonią) łączy również miejsce akcji.
#76 Napisany 16 stycznia 2013 - 22:15
trailer o tym jak budować swoją armię:
#77 Napisany 22 stycznia 2013 - 08:59
Kiedy to ma być w EU? W Marcu? USAńce dostaną grę już 4 lutego. Mam nadzieję, że demko dostaniemy i my, bo wygląda to genialnie. Najbardziej chyba cieszy możliwość wyłączenia permadeath. Zawsze dobijało mnie w serii, że dobijałem gdzieś do końca misji i nagle przez jakiś głupi błąd postać ginęła i trzeba było grać od nowa misję.
#78 Napisany 22 stycznia 2013 - 09:58
u nas w kwietniu.
ja bym chciał permadeath zostawić, tylko mieć możliwość zapisu i wczytania w trakcie misji (tak było chyba na wii). przynajmniej na zwykłym poziomie trudności. tak jak w ufo, ironmana włącza się osobno, a tak to mozna wczytywac jak sie zbyt mocno zj**ie.
ja bym chciał permadeath zostawić, tylko mieć możliwość zapisu i wczytania w trakcie misji (tak było chyba na wii). przynajmniej na zwykłym poziomie trudności. tak jak w ufo, ironmana włącza się osobno, a tak to mozna wczytywac jak sie zbyt mocno zj**ie.
#79 Napisany 22 stycznia 2013 - 10:15
Pious, weź pod uwagę, że permadeath nie ma jedynie w trybie casual, który jest beznadziejnie prosty i jak grałeś w poprzednie FE to pewnie ani razu nie zginiesz, grając na tym poziomie trudności. To nie tak, że wybierasz sobie hard i wyłączasz śmierć postaci, tylko upraszczasz sobie całą rozgrywkę wraz z uboższymi statsami i atakami przeciwników. Ja bym polecał grać na Normalu i resetować jak zawsze, w razie problemów możesz grindować do woli.
#80 Napisany 23 stycznia 2013 - 18:06
Gra własnie stała się jeszcze lepsza:
#81 Napisany 27 stycznia 2013 - 22:19
Ok, Fredrick. Już wiem, czemu podczas dialogów postacie się tak często czerwienią, pewnie tego typu wstawek jest więcej. Ciekawe swoją drogą czy europejska-angielska lokalizacja będzie się mocno różnić od amerykańskiej-europejskiej lokalizacji.
#82 Napisany 30 stycznia 2013 - 18:22
zaczynają spływać recki anglojęzyczne!
IGN: 9,6/10
http://uk.ign.com/ar...wakening-review
Nintendolife: 9/10
http://www.nintendol...mblem_awakening
Joystiq: 4,5/5
http://www.joystiq.c...akening-review/
Destructoid: 9/10
http://www.destructo...ng-242449.phtml
Potwierdza się bardzo dobre wrażenie z japońskiej wersji, nawet może się okazać, że to będzie najlepiej recenzowany FE ever!
IGN: 9,6/10
http://uk.ign.com/ar...wakening-review
Nintendolife: 9/10
http://www.nintendol...mblem_awakening
Joystiq: 4,5/5
http://www.joystiq.c...akening-review/
Destructoid: 9/10
http://www.destructo...ng-242449.phtml
Potwierdza się bardzo dobre wrażenie z japońskiej wersji, nawet może się okazać, że to będzie najlepiej recenzowany FE ever!
#83 Napisany 30 stycznia 2013 - 18:46
IS na 3ds maja bardzo produktywny okres.
#84 Napisany 30 stycznia 2013 - 19:29
Must-have jak nic. Fajnie, jakby przy okazji ta część wzmocniła serię na zachodzie. Razem z Castlevanią ma szansę przyciagnąć do 3DSa trochę inną demografię.
#85 Napisany 30 stycznia 2013 - 20:52
Gametrailers: 8,5/10
GameXplain: 4/5
Nintendo World Report: 9,5/10
http://www.nintendow...om/review/33177
Gamesradar: 4,5/5
http://www.gamesrada...akening-review/
RPGamer: 4,5/5
http://rpgamer.com/g...e3dsstrev1.html
holy shit, myślałem, że amerykanie będą bardziej narzekali na loli-design, kazirodztwo i takie tam
GameXplain: 4/5
Nintendo World Report: 9,5/10
http://www.nintendow...om/review/33177
Gamesradar: 4,5/5
http://www.gamesrada...akening-review/
RPGamer: 4,5/5
http://rpgamer.com/g...e3dsstrev1.html
holy shit, myślałem, że amerykanie będą bardziej narzekali na loli-design, kazirodztwo i takie tam
#86 Napisany 30 stycznia 2013 - 23:04
Wiedziałem, że będzie must have, ale takich ocen się nie spodziewałem. Ciekawe, czy historyjka jest równie porywająca co na Wii i GCN. Tam to był mocny element, a niestety pozostałe FE pod tym względem są jedynie dobre. Kurcze, chciałbym Advance Wars na 3DS w starym stylu.
#87 Napisany 02 lutego 2013 - 00:33
Iwata Ask's: http://iwataasks.nin...fire-emblem/0/0
#88 Napisany 04 lutego 2013 - 18:43
nie mogłem wytrzymać faktu, że hamburgery już grają, więc uśmierzam ból powtórką z Sacred Stones, które mam z ambasadorowania.
#89 Napisany 05 lutego 2013 - 19:04
Escapist: "Ciekawi bohaterowie, wymagająca rozgrywka i bystra mechanika. To jedna z tych gier, w które grasz mimo stojącej obok konsoli i peceta. (...) Soundtrack jest fantastyczny. (...) Dla tej gry warto kupić 3DS-a. Jeśli w ogóle lubisz RPG-i, nie przegap tej gry".
IGN: "Jednocześnie spełnione marzenie fana FE i idealny punkt startu dla nuworyszy. Niniejszym FE budzi się ze swego snu niszowego obiektu kultu i dołącza do panteonu serii Nintendo. Nie poświęca przy tym własnej tożsamości. (...) Najpłynniejsze i najbardziej olśniewające doświadczenie sRPG na kieszonce, a także najlepsza narracja i najbardziej dopracowana gra na 3DS-ie. Mocna taktyczna rozgrywka i uderzająco różnorodne wizualia to tylko część równania - siłą gry są jej postacie".
Destructoid: "Współczesny klasyk. (...) Wszystko, co dobre w sRPG. W zależności od wyborów, jakie podejmiesz na początku, to jedna z najbardziej przystępnych strategii jakie wyszły albo najtrudniejszych".
EGM: "Największym rozczarowaniem jest grafika. Scenki są fantastyczne [,ale] W rzadkich przypadkach gdy użyte są modele 3D - głównie walki - wyglądają klockowato i nie mają stóp. (...) Poza małymi irytacjami, to chyba najlepszy FE, jaki wyszedł w Stanach. Fani strategii na całym świecie mogą się cieszyć".
Joystiq: "Awakening przypomina telenowelę, takie potrafi być wciągające. (...) To przenośna, wszechobecna obsesja, która pożre dziesiątki twoich godzin, jeśli jej pozwolisz".
Game Informer: "Podczas Awakening reagowałem na wszystko dokoła. Serce mi stukotało, gdy widziałem przeciwników zbliżających się do osłabionej postaci. Byłem zdewastowany, jeśli wykonałem akcję, przez którą przegrywałem starcie. Awakening kazało mi walczyć z poświęceniem i cieszyłem się z każdego momentu".
GameSpot: "W porównaniu do pełnych starć i wymian, jakie oferuje Street Pass, lokalne multi jest ubogie (...) Trudno znaleźć większe wady w Awakening. To najlepsza odsłona serii od dawna."
Moja reakcja: no dobra, teraz serio chcę 3DS-a.
IGN: "Jednocześnie spełnione marzenie fana FE i idealny punkt startu dla nuworyszy. Niniejszym FE budzi się ze swego snu niszowego obiektu kultu i dołącza do panteonu serii Nintendo. Nie poświęca przy tym własnej tożsamości. (...) Najpłynniejsze i najbardziej olśniewające doświadczenie sRPG na kieszonce, a także najlepsza narracja i najbardziej dopracowana gra na 3DS-ie. Mocna taktyczna rozgrywka i uderzająco różnorodne wizualia to tylko część równania - siłą gry są jej postacie".
Destructoid: "Współczesny klasyk. (...) Wszystko, co dobre w sRPG. W zależności od wyborów, jakie podejmiesz na początku, to jedna z najbardziej przystępnych strategii jakie wyszły albo najtrudniejszych".
EGM: "Największym rozczarowaniem jest grafika. Scenki są fantastyczne [,ale] W rzadkich przypadkach gdy użyte są modele 3D - głównie walki - wyglądają klockowato i nie mają stóp. (...) Poza małymi irytacjami, to chyba najlepszy FE, jaki wyszedł w Stanach. Fani strategii na całym świecie mogą się cieszyć".
Joystiq: "Awakening przypomina telenowelę, takie potrafi być wciągające. (...) To przenośna, wszechobecna obsesja, która pożre dziesiątki twoich godzin, jeśli jej pozwolisz".
Game Informer: "Podczas Awakening reagowałem na wszystko dokoła. Serce mi stukotało, gdy widziałem przeciwników zbliżających się do osłabionej postaci. Byłem zdewastowany, jeśli wykonałem akcję, przez którą przegrywałem starcie. Awakening kazało mi walczyć z poświęceniem i cieszyłem się z każdego momentu".
GameSpot: "W porównaniu do pełnych starć i wymian, jakie oferuje Street Pass, lokalne multi jest ubogie (...) Trudno znaleźć większe wady w Awakening. To najlepsza odsłona serii od dawna."
Moja reakcja: no dobra, teraz serio chcę 3DS-a.
Ten post był edytowany przez ogqozo dnia: 14 lutego 2013 - 16:14
#90 Napisany 14 lutego 2013 - 15:23
19.04! Na czerwono zaznaczam w kalendarzu. Day1 ;p
Dodatkowo będzie limitowany 3DS XL tylko w EU
Dodatkowo będzie limitowany 3DS XL tylko w EU
Ten post był edytowany przez Tawotnica dnia: 14 lutego 2013 - 15:24
Inne z tagami:
Giereczki wideo dla dzieci →
Oldschool →
Fire Emblem: The Blazing BladeRozpoczęte przez Tawotnica , 06 lip 2023 Intelligent Systems, Nintendo i 3 więcej... |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Nintendo Switch →
WarioWare: Move It!Rozpoczęte przez Tawotnica , 21 cze 2023 Intelligent Systems, Nintendo i 1 więcej... |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
Oldschool →
Gamecube →
Fire Emblem: Path of RadianceRozpoczęte przez Tawotnica , 19 mar 2023 Intelligent Systems, Nintendo i 1 więcej... |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
CurrentGen →
Nintendo Switch →
Fire Emblem ENGAGERozpoczęte przez Tawotnica , 13 wrz 2022 Intelligent Systems, KoeiTecmo i 2 więcej... |
|
|
||
Giereczki wideo dla dzieci →
Oldschool →
Metroid FusionRozpoczęte przez Tawotnica , 18 cze 2021 Nintendo, GBA, 3DS, WiiU |
|
|